Jak działają skojarzenia w reklamie?
Jeżeli prowadzicie jakikolwiek marketing to ta zasada na pewno Wam się przyda!
Ostatnio wpadliśmy na artykuł o piwie Corona…
W związku z tym, że ostatnio głównym tematem jest korona wirus to akcje firmy Corona spadły i firma straciła 169 mln, tylko dlatego, że ma w nazwie [Korona].
Czyli tak naprawdę przez takie skojarzenie… firma, która jest top na świecie jeżeli chodzi o sprzedaż piw odnotowała straty w wysokości 169 mln dolarów…
Ciekawe jest też to, że jak zapytasz teraz ludzi czy lubią piwo [Korona] to w procentach liczba ludzi, którzy są zadowoleni spadła z 75% na 51 %…
To działa na ludzką podświadomość… Psychologia…
To jest akurat rozpatrywanie negatywne, czyli negatywne skojarzenie działa na Twój produkt, ale też mogłoby być pozytywne. Czyli Ty tą zasadę możesz wykorzystać w marketingu i mieć pozytywny rezultat.
Np. reklamy bielizny działają tak, że pokazują dobrze zbudowanego mężczyznę i Ty widząc go jak dobrze wygląda myślisz, że jak ubierzesz te same majtki to też będziesz tak wyglądał.
Lub
Np. reklama żelu pod prysznic Axe… Mężczyzna mył się tym żelem i nagle pojawiała się kolejka dziewczyn i wszystkie do niego podbijały, no więc też takie skojarzenia wywołuje.
Dlatego miej świadomość tego, że można skojarzenia wykorzystać też w pozytywny sposób.
Ciekawostka:
Versace organizuje bardzo często pokazy mody, na które zaprasza celebrytów… Wszyscy mówią, że sami najlepsi ludzie tam przychodzą i że pokazy mają ubrania, które kosztują setki tysięcy dolarów.
I jak myślicie czy Ci ludzie, którzy są na tym pokazie mody, czy oni kupują te ubrania?
O dziwo powiem Wam, że nie.
Tam na tych pokazach mody wgl te ubrania nie są sprzedawane…
Tylko po co Versace robi taką nagonkę, że jak masz Versace to jesteś bossem?
Po to, że oni potem najwięcej pieniędzy zarabiają na dwóch rzeczach… na perfumach i na T-shirtach. Wszyscy kupują T-shirty i perfumy bo można je kupić za 4/5 stów. Więc taki przeciętny zjadacz chleba jak troszkę sobie pozbiera to sobie może kupić. On psikając siebie tymi perfumami od razu ma skojarzenie, że jest na równi z celebrytami.