Influencer Marketing: Przewodnik dla początkujących

by / / bartek żukiewicz, blog, facebook, instagram, jak byc szczesliwym, kryptowaluta, kryptowaluty, marketing, motywacja, motywowanie, pewność siebie, pozytywne myślenie, praca w domu, rozwijam siebie, samorozwój, skuteczna reklama, skuteczność działania, sprzedaż, szczęście, twitter, Zarabianie w internecie, zdobywanie fanów, zukiewicz

Influencer Marketing: Przewodnik dla początkujących

bartek zukiewicz influenser

Zbyt wielu aspirujących przedsiębiorców, marketerów i właścicieli małych firm stosuje takie podejście do marketingu cyfrowego … Widzą tylko tumbleweeds. Ale to niekoniecznie twoja wina.
Zostaliście poprowadzeni ścieżką w ogrodzie wielkimi obietnicami i ambitnymi szacunkami tego, co media społecznościowe mogą osiągnąć dla twojego biznesu. Niestety … potężny świat mediów społecznościowych, który zrewolucjonizował sposób, w jaki żyjemy, nie koncentruje się wyłącznie na pomaganiu w rozwoju firmy.

Ludzie nie czekają z zapartym tchem na następny post tylko dlatego, że mogą przekazać swoją kartę kredytową. Coraz więcej firm wkracza w sferę cyfrową, dlatego konkurencja, aby przyciągnąć uwagę klientów docelowych, jest ostra.
Jeśli dasz im powód, żeby cię ignorować … to  to zrobią. Widzisz, media społecznościowe to tylko platforma.
To nie jest magiczna kula czy mistrzowski nowy pracownik, który zamieni twoją firmę w noc.
Przy odpowiednim nastawieniu, doradztwie, narzędziach i testowaniu zapewnia on ekosystem, który jest zbudowany na zamówienie w celu skalowania wiadomości.

To paliwo dla twojego ognia. Plac zabaw dla Twoich marzeń przedsiębiorczych.
Jest to platforma do znalezienia swojego plemienia, porozmawiania z nim, zrozumienia ich potrzeb, potrzeb i pragnień, i rozwoju firmy o znaczeniu i pasji.
Ale jeśli dopiero zaczynasz, budżet i postępy są niewielkie. Lub twoje zasoby są już rozrzedzone.
W jaki sposób docierasz do nowych klientów w mediach społecznościowych, z dużą szybkością, bez rozbijania banku, czy z powodu dużej ilości potu w tym procesie?
Czy wiesz, że jest sposób na skorzystanie z czyjejś ciężkiej pracy – ich lat kultywowania legionu fanów, którzy trzymają się każdego słowa? Co by było, gdybyśmy powiedzieli ci, że istnieje prawowity, korzystny dla obu stron sposób, abyś stawał przed czyjąś publicznością i szybko?
Mówię o marketingu influencerów. Choć może to brzmieć jak rodzaj strategii marketingu cyfrowego, która jest zarezerwowana dla dużych marek, dobrze skomunikowanych kołodziejów i dealerów lub gwiazd gwiazd podobnych do Kardashian, to nie jest. W rzeczywistości każdy może zacząć od marketingu influencer już teraz …

Czym jest marketing Influencer? Więc co to jest? Marketing influencer to strategia, która skupia się wokół wpływowej osoby, rzecznika lub kogoś, kto ma trochę sławy online i odbiorców w danej branży. Zamiast skupiać wysiłki marketingowe i strategie wokół docelowych odbiorców, właściciel firmy wykorzystujący marketing influencer skupi swoją energię na konkretnej osobie, wpływniku. Odbiorca to ktoś, kto ma kolektywne ucho dużej grupy odbiorców, która jest grupą potencjalnych nabywców na twoim rynku. Zazwyczaj influencer kultywował dużą grupę obserwatorów w mediach społecznościowych. Czasami mogą mieć ogromnego bloga lub zajętą ​​długą listę e-mail. Jak działa marketing influencer? Możesz zapytać, jak wygląda kampania marketingowa influencer?
Proces marketingu influencer polega na znalezieniu „influencera”, który zebrał następujące, ściśle pasujące do idealnej publiczności. Następnie nawiązanie relacji z tym graczem, a następnie znalezienie korzystnego dla obu stron sposobu promowania swojej firmy wśród odbiorców. Na przykład jesteś dumnym właścicielem małej firmy w firmie, która projektuje i produkuje linię ekologicznych, inspirowanych stylem vintage kosmetyków do makijażu. W tej domenie znajduje się influencer – bloger z Instagramem po numeracji w dziesiątkach tysięcy. Ta osoba próbuje nowych stylów makijażu i produktów oraz przegląda je i modeluje je dla swoich obserwujących. Ich zwolennicy z kolei mają duży wpływ na zakup i wypróbowanie tych produktów dla siebie. Zamiast poświęcać czas na oddzielne losowanie wielu różnych osobno, zamiast tego celujesz w tego influencer strategią marketingową. Jeśli uda Ci się skutecznie sprzedać swoje produkty, influencer poinformuje o tym swoich obserwatorów. Wpływają na nich, by je kupić. Twój docelowy influencer zna publiczność znacznie lepiej niż ty. Codziennie wchodzą z nimi w interakcję i już wiedzą, co spotka się z publicznością, a co je wyłączy. Z marketingiem influencer, zgadywanie jest wyłączone ze strategii marketingowej. Ktoś już ciężko pracował nad rozwojem relacji z publicznością. Mniej obracanie, podkręcanie i zgadywanie zmniejszy obciążenie związane z marketingiem. W erze Internetu większość konsumentów online, w tym 84%, ufa opinii online, podobnie jak rekomendacje od znajomych i rodziny. Ponadto chcą usłyszeć od ludzi, że idoli i szacunku (wpływowych). Konsumenci ufają rekomendacji osoby bardziej niż wierzą w reklamę marek lub firm.

O wiele łatwiej jest dostać się do głowy jednej osoby niż tysięcy. To jest piękno marketingu influencerów; jest skoncentrowany na laserze i efektywny. Im skuteczniejsze jest coś, tym taniej będzie. W przypadku małych firm i osób o ograniczonym budżecie marketingowym marketing influencer zapewni wyższy zwrot z inwestycji niż tradycyjne strategie marketingowe, które zapewniają szerszą sieć. Jak skuteczny jest marketing influencer? Więc, jak użyteczny jest marketing influencer i jakie korzyści zamierzasz zaobserwować, gdy zastosujesz tę strategię? Zasięg ekologiczny na Facebooku jest znacznie niższy i wciąż przesuwa się po firmach. Oznacza to, że płatny zasięg staje się coraz droższy. Z drugiej strony, Twoi wpływowi ludzie mają lata, aby budować swoich obserwatorów i zachęcać ich do interakcji z ich treścią, dzięki czemu ich zasięg organiczny jest znacznie wyższy. Posty na blogu, na przykład przygotowane przez wpływowe osoby i udostępniane w mediach społecznościowych, widzą średnio 11-krotny zwrot z inwestycji w banery reklamowe. Ponadto badania pokazują, że grupa docelowych klientów, którzy są narażeni na wpływ marketingu, kupi średnio o 10% więcej produktów marki niż tych, którzy w ogóle nie są narażeni na wpływ marketingu. Firmy, które wydały 1 USD na marketing dla influencerów, zwykle uzyskują zwrot z inwestycji w wysokości 6,50 USD.

Te statystyki marketingowe influencerów nie wystarczą, by cię przekonać? Oto tylko kilka „trudnych” korzyści, jakie uzyskasz dzięki kampanii marketingowej influencer: Zwiększona liczba konwersji w Twojej witrynie. Wzrost świadomości marki. Dostęp do już uprawianej, wysoko ukierunkowanej grupy odbiorców. Rozszerzenie zasięgu organicznego w mediach społecznościowych, bez płacenia centów na Facebooku. Co więcej, istnieje wiele „miękkich” korzyści dla marketingu influencer. Twoi wpływowi to ci, którzy tworzą treść, więc to oni ponoszą koszty kreatywne. Często zawartość tworzona przez Twoją markę będzie wiecznie zielona, ​​co oznacza, że ​​możesz jej wielokrotnie używać ponownie. Jakie są różne typy Influencers? Przyjrzyjmy się teraz różnym typom influencerów, jak je znaleźć i jak z nimi pracować, aby opracować przyjazną dla budżetu strategię marketingu influencer, która przynosi obopólne korzyści. Istnieją 3 cechy, na które należy zwrócić uwagę podczas polowania na influencer: trafność, zasięg i rezonans (zaufanie). Trafność oznacza, w jaki sposób platforma influencer jest dopasowana do Twojej marki. Jeśli sprzedajesz tylko produkty ekologiczne, możesz poszukać wpływowca, który zbudował fanów przyjaznych dla środowiska. Jeśli chodzi o zasięg, sprawdź, ilu obserwatorów lub fanów ma wpływowiec. Jaki jest ich autorytet domeny? I ich zdolność do dotarcia do grupy docelowej? Rezonans jest tym, jak dobrze odbiorcy otrzymują wiadomość od wpływowca. Czy oni mają ufny związek? Oprócz tych cech istnieją również 3 unikalne typy influencerów: mikro, top i local. Micro Influencers Micro influencerowie to ludzie, którzy mają ścisłe podążanie za nimi. Zwykle są to zwykli konsumenci lub ludzie z osobistą historią, która uderzyła w grupę docelową. Brzmią autentycznie i autentycznie. Micro influencerowie mogą być blogerami lub właścicielami małych firm i zazwyczaj mają zaledwie 500 osób, a nawet 10 000.
Być może myślisz, że im więcej naśladowców, tym lepiej, ale niekoniecznie jest to prawda. Chcesz wpływowych osób, które mają zaangażowanych i aktywnych obserwatorów, i chcesz szukać wpływowych osób, którym udało się rozwinąć ogromne zaufanie wśród swoich odbiorców. Mikro-influencer z 5000 wysoce zaangażowanymi, ukierunkowanymi i ufającymi fanom zapewni lepsze wyniki niż ktoś, kto ma 10 razy więcej, a nie zaręczyny lub trafność. Chociaż mogą mieć mniejszą liczbę obserwatorów, są to osoby o wysokiej jakości. A korzystanie z usług mniejszego, mikro influencer może być wygodniejsze w twoim portfelu. Patrząc na tworzenie relacji biznesowych z mikro influencer jest świetnym sposobem, aby przetestować wody, jeśli jesteś nowy w tego typu strategii marketingu cyfrowego, też. Najlepsi infektorzy Najwięksi wpływowi na polu to duże psy, ludzie z ogromną liczbą obserwujących – armią wykwalifikowanych leadów. Często są to gwiazdy, sportowcy lub artyści z milionami naśladowców. Są to również najdroższe influencerów. Jeśli jesteś małym przedsiębiorstwem dysponującym niewielkim budżetem, prawdopodobnie będziesz chciał pominąć osoby o największych wpływach, aby skoncentrować swoje wysiłki na podmiotach o wpływie mikro i tych, które są lokalne dla Twojej marki. Lokalni infektorzy Jeśli chcesz przyciągnąć ruch do sklepu offline lub wydarzenia, możesz zainteresować się lokalnymi wpływowymi osobami. Osoby te mogą naprawdę pomóc Twojej marce lub produktowi uzyskać dostęp do zakwalifikowanych klientów w wybranej lokalizacji. Co właściwie robi influencer? Teraz wejdźmy w rolę twojego influencer w twojej strategii marketingu cyfrowego. Twoim celem jest to, aby Twoi wpływodawcy prowadzili zakupy online lub offline Twoich produktów, rozpoczynali rozmowy na temat Twojej marki, aby budować świadomość, lub aby zwiększyć wiarygodność swojej firmy w swojej branży lub na rynku. Jak to wygląda z punktu widzenia influencerki? Co oni właściwie zrobią? Odbiorca może zrobić wiele rzeczy, aby pomóc w promowaniu marki, ale oto kilka przykładów: Napisz referencje do wykorzystania w materiałach marketingowych. Rozmieszczaj swój produkt strategicznie na zdjęciach lub postach wideo w swoich sieciach społecznościowych. Utwórz recenzję swojego produktu na swoim blogu lub kanale YouTube. Promuj swój produkt na swojej liście e-mailowej dzięki ekskluzywnej ofercie. Dlaczego influencer zrobi to za Ciebie? Oczywiście będą potrzebować jakiegoś odszkodowania, np. Pieniędzy, darmowych produktów lub czegoś, co cenią … omówimy to w dalszej części tego artykułu.
Jak znaleźć i pracować z osobami wpływowymi? Pomimo potencjalnego zwrotu z inwestycji i rosnącego zainteresowania, 67,6% marketerów wciąż ma trudności ze znalezieniem odpowiednich liderów dla swoich marek. Jak więc można znaleźć, zbliżyć się i pracować z odpowiednimi osobami? Istnieją 3 krytyczne kroki dla tego procesu: znajdź, podejdź i określ kompensację. 1. Znajdowanie wpływowych osób Znalezienie odpowiedniego influencer do strategii marketingu cyfrowego może wydawać się trudnym zadaniem, ale są do dyspozycji narzędzia. Oczywiście dobre, staroświeckie słowo z ust zawsze może tu zadziałać. Zapytaj jakichś współpracowników biznesowych, z których korzystali. Mogą oni polecić jakiegoś influencer lub przynajmniej zacząć od znalezienia właściwego dla swojej firmy. Jeśli to nie zadziała, oto 3 bezpłatne i niedrogie narzędzia, za pomocą których możesz znaleźć odpowiedniego odbiorcę dla swojej firmy: Buzzsumo Buzzsumo umożliwia znalezienie najpopularniejszej udostępnianej treści wokół słowa kluczowego lub frazy. Co więcej, wszystko jest starannie uporządkowane w przyjaznym dla użytkownika pulpicie nawigacyjnym. Co najważniejsze, Buzzsumo pozwala ci dowiedzieć się, kto udostępnił zawartość (wpływowe osoby). To narzędzie jest idealne dla marketerów zajmujących się content marketingiem lub małych firm, które wykorzystują dużo content marketingu do podnoszenia swojej świadomości marki. Pomoże Ci dowiedzieć się, które treści są najbardziej rezonujące w Internecie i kto je udostępnia. Klear Dzięki Klear możesz znaleźć influencerów już angażujących się w twoją sieć. Możesz też filtrować wpływowe osoby na podstawie ich liczby obserwatorów, a nawet zobaczyć dane demograficzne ich obserwujących. Klear doskonale nadaje się do filtrowania wpływowych osób, które są zbyt duże dla Twojego budżetu lub wpływowych, które mogą być niedrogie, ale nie mają odpowiedniej grupy docelowej dla Twojej marki.

Discoverl.y pozwala zobaczyć wszystkich w rozszerzonej sieci i możesz zobaczyć wspólnych znajomych z influencerami. Discoverl.y to wtyczka do przeglądarki Chrome, która pomaga znaleźć wszelkie wzajemne kontakty w swoim kręgu kontaktów. 2. Łączenie ze influencerami Łączenie się z influencers jest najtrudniejszą częścią. Jeśli podchodzisz do tego w niewłaściwy sposób, możesz wykoleić strategię, zanim jeszcze zacznie działać. Z pewnością, jeśli nie płacisz osobom, z którymi chcesz współpracować, zdobycie ich uwagi zajmie więcej niż zwykły e-mail. Musisz zbudować relację z tą osobą. Pracuj nad budowaniem relacji od podstaw, zazwyczaj pomagając im w pierwszej kolejności (i za darmo) w pewien sposób. Na przykład możesz przełamać lody, komentując wpis, który utworzyli, a następnie skalować relację stamtąd: Dzielenie się ich treścią z publicznością; Zarejestruj się na swoją listę e-mail, a następnie; Przeglądając ich podcast lub książkę, a następnie; Kupowanie ich produktów i dostarczanie referencji, a na końcu; Przedstawiamy je osobie cennej w twojej sieci. Kiedy już złożysz serię „depozytów” w ten sposób, zyskasz prawo do żądania czegoś w zamian. Upewnij się, że nie pytasz zbyt wcześnie w związku i nie zrujnujesz swoich szans na pozytywny wynik! Kiedy w końcu dostaniesz okazję, aby poprosić influencer o promowanie swojej marki, daj jej swobodę twórczą, ale odpowiednio określ swoje parametry. Jeśli chcesz trzy części treści na X, Y i Z, daj im znać. Jeśli nie masz pojęcia, czego chcesz, może to być frustrujące w pracy z tobą, a to może zaszkodzić twojemu związkowi. Ale pamiętajcie, ci ludzie już wiedzą, co będzie działało z ich publicznością, więc chcecie mieć pewność, że mają wystarczającą swobodę twórczą, więc oboje jesteście szczęśliwi.
3. Kompensacja dla osób mających wpływ Teraz, gdy już znalazłeś influencer, udało Ci się do nich zbliżyć i rozpoczynasz z nimi kampanię, jaki jest najlepszy sposób, by zrekompensować im ich wysiłki? Większość ankietowanych twierdzi, że największe błędy popełniane przez marki, gdy zwracają się do nich o pomoc, rekompensują im jedynie bezpłatne produkty. Jeśli jesteś małą firmą, możesz być ostrożny, aby zapłacić wpływowi, ale ważne jest, abyś wynagrodził im te osoby za ich czas, wiedzę i wysiłki. Pamiętaj, że kultywujesz relacje biznesowe, więc pomyśl o rekompensacie jako inwestycji. Wiele czynników określa koszt kampanii influencer: ich obserwowanie, branża oraz typ postów i liczba postów, które chcesz. Jednym ze sposobów na zrekompensowanie wpływów, gdy masz napięty budżet, jest zaoferowanie im ponadprzeciętnej stawki prowizji za sprzedaż, a nie płaskiej opłaty. W ten sposób płacisz tylko za procent sprzedaży, którą generują i są rozliczani z wyników. Ponieważ twoja stawka jest powyżej średniej, ta relacja nadal będzie atrakcyjna dla influencer. Jak mierzyć marketing influencerów? Ponieważ inwestujesz czas, pieniądze i zasoby w kampanię marketingową influencer, chcesz sprawdzić, czy działa. Oto kilka narzędzi do pomiaru analityki. Pamiętaj jednak, że istnieją miękkie korzyści, których nie można zmierzyć, gdy zainicjujesz kampanię marketingową influencer, taką jak świadomość marki. Linki partnerskie. Generowanie konkretnego linka partnerskiego dla każdego influencer pozwala śledzić sprzedaż online za pośrednictwem kanałów społecznościowych lub postów na blogu. Możesz łatwo tworzyć linki partnerskie dla swojej firmy za pomocą narzędzi takich jak LeadDyno: Kody promocyjne. Większość konsumentów nie jest gotowa do zakupu, gdy tylko poznają lub usłyszą o produkcie. Dzięki kodowi promocyjnemu możesz mierzyć, jak skuteczne są posty influencer po pierwszym uruchomieniu. Google Analytics. Ustawiając cel „Wydarzenie” w Google Analytics, możesz określić, którzy klienci i ilu klientów odwiedziło twoją stronę docelową lub sklep internetowy z kampanii influencer.
Przykłady marketingu Influencer Na koniec przyjrzyjmy się przykładom kampanii marketingowych z udziałem influencerów za pośrednictwem czterech najpopularniejszych kanałów mediów społecznościowych do marketingu influencer: Instagram, YouTube, Snapchat i Twitter. Instagram to doskonała platforma, jeśli masz produkt lub markę, która nadaje się do wizualnej platformy, takiej jak linia ubrań lub marka stylu życia. Blogerzy stylu życia mogą udostępniać posty, które szybko stają się wirusowe. W 2016 r. Marka Sperry zidentyfikowała mikroprzedsiębiorców, którzy już udostępniają swoje produkty na Instagramie, skontaktowała się z nimi i stworzyła zintegrowaną kampanię Instagram, która szybko zwiększyła ich świadomość marki. Jednym z przykładów tego było użycie mikrowprowadzającego Slava Daniliuka, który udostępniał zdjęcia na Instagramie, gdy nosił buty Sperry z hashtagiem marki, #OdysseysAwait: Youtube Szkockie marki whisky, Lagavulin i Oban, skontaktowały się z wpływowym celebrytą Nickiem Offermanem w kampanii YouTube. Wideo, z prostym, sezonowym motywem, zdobyło nagrodę za kampanię Best Influencer Marketing, a film stał się bardzo popularny. Firma Amazon’s Audible rozpoczęła w 2015 r. Kampanię od wpływowych użytkowników YouTube, w której udział wzięło kilka gwiazd YouTube. W pierwszej połowie roku kampania wygenerowała ponad 83 miliony odsłon. Jeśli twoja grupa docelowa jest młodsza, będziesz chciał skupić swoje kampanie marketingowe influencer na Youtube. Młodzi konsumenci ufają osobom, które mają wpływ na YouTube, bardziej niż tradycyjne gwiazdy. Snapchat DJ Khaled, stosunkowo mało znany muzyk zaledwie kilka lat temu, jest obecnie głównym graczem Snapchata. Wielkie marki docierały do ​​niego z powodu „przejęć Snapchat”. Podczas przejęcia Khaled zyskał panowanie nad kontem firm, zwiększając liczbę swoich klientów w krótkim czasie. Rozważ skorzystanie z tej samej strategii, jeśli znajdziesz influencer dla swojej marki na Snapchacie. To da komuś, kto jest ekspertem od platformy, swobodę twórczą, aby pomóc zwiększyć świadomość marki i uzyskać bardziej znaczące informacje o Snapchacie. Świergot Jeśli masz zamiar użyć influencer na Twitterze, zidentyfikuj lub stwórz markowy hashtag dla swojej kampanii. Na przykład Sprint używa hashtag #LiveUnlimited, aby udostępniać swoje treści osobom, które już zawierają ucieleśnienie etosu swojej kampanii marketingowej #LiveUnlimited.
Owijanie rzeczy W ostatnich latach marketing influencer gwałtownie rośnie. Dawne sposoby marketingu, choć nadal przydatne, są znacznie trudniejsze do uzyskania znacznej trakcji. Ale zasady gry zawsze się zmieniają. Jeszcze w 2015 r. Facebook miał znacznie wyższy zasięg organiczny. Ci giganci mediów społecznościowych często zmieniają swoje algorytmy, a to, co działa dla Twojej marki, dziś może już nie działać. Może być absolutnym bólem głowy, aby nadążyć za zmieniającym się krajobrazem marketingu cyfrowego. Odmieniec jednak już wie, co działa, i są bardziej prawdopodobne niż ty, aby mieć środki i czas na nadążanie za nowymi osiągnięciami. Jeśli chcesz zwiększyć świadomość marki, zwiększyć ruch w swojej witrynie i zwiększyć liczbę konwersji dzięki marketingowi influencerów, skorzystaj z porad zawartych w tym poście, aby rozpocząć.

tekst i zdjęcia: https://www.jeffbullas.com/influencer-marketing/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

TOP