13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie

by / / bartek żukiewicz, bitcoin, blog, dochod pasywny, instagram, jak odnieść sukces, jak sprzedawac, jak zarabiać przez internet, kasa z neta, marketing, pozycjonowanie, praca w domu, praca w internecie, reklama, skuteczna reklama
seo, pozycjonowanie, sprzedaz, marketing, fame, zasięg

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie

Instagram to jedna z najczęściej używanych platform społecznościowych, a tym samym doskonały kanał marketingowy. Dlatego nawet zwykłe sprawdzenie wyszukiwarki kont ujawni wiele dużych marek.

Ta unikalna platforma wymiany zdjęć oferuje jedyne w swoim rodzaju możliwości uzyskania widoczności i nawiązania dialogu z klientami.

Jest wysoce prawdopodobne, że już robisz co w twojej mocy, by promować swoją firmę za pośrednictwem Instagrama. Oto dziewięć najprostszych (i najskuteczniejszych) sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie i optymalizację treści.

 

# 1: publikuj tylko atrakcyjne obrazy

Instagram to platforma wizualna. Przede wszystkim należy umieszczać tylko obrazy o wysokiej jakości.

Idealnie byłoby, gdyby Twoje zdjęcia były kreatywne i przyciągały uwagę, i odpowiednio podkreślają produkty, które chcesz promować. Gdy klienci znajdą się na Twoim profilu, muszą być w stanie natychmiast rozpoznać Twoją markę.

Sprawdź niektóre z zamieszczonych poniżej zdjęć Taco Bella. Jak widać, są zabawne i kolorowe, i pasują organicznie do ogólnego brandingu.

 

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie ciekawe obrazki

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie ciekawe obrazki

Upewnij się, że każdy obraz, który publikujesz na Instagramie, pasuje do ogólnej strategii marki i strategii biznesowej, aby nadać im autentyczny wizerunek marki. Jeśli Twoja marka jest elegancka i minimalistyczna, na Instagramie powinna być elegancka i minimalistyczna.

Wybierz estetykę i trzymaj się jej. Rozciąga się to na napisy na Instagramie. Nie oscyluj pomiędzy różnymi stylami i filtrami. Nie komplikuj. Konsekwencja jest kluczowa.

Podczas gdy oryginalne zdjęcia są zawsze najlepsze, czasami obrazy pożyczone mogą pomóc w dodaniu różnorodności do twojego konta. Istnieje wiele różnych stron internetowych z bezpłatnymi zdjęciami, w których można znaleźć niesamowite zdjęcia o wysokiej jakości. Co więcej, narzędzia internetowe, takie jak Canva, umożliwiają tworzenie niestandardowych obrazów w celu promowania rabatów, upominków lub konkursów.

Pamiętaj, że wizualne przedstawienie Twojej marki online może być pierwszym doświadczeniem, jakie mają z nią Twoi klienci, więc upewnij się, że jest świetna.

–  13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie

 

# 2: Zainwestuj w reklamy na Instagramie (tylko konta firmowe, na prywatnym ci nie pojdzie)

Reklamy na Instagramie pomogą Ci dotrzeć do nowych i docelowych odbiorców. Jest to opłacalna inwestycja, zwłaszcza jeśli Twoja marka lub firma jest całkiem nowa.

Możesz planować swoje reklamy na Instagramie w taki sposób, aby dotrzeć do klientów, którzy są najbardziej zainteresowani Twoimi produktami. Tak właśnie działał InflowStyle przy swoich reklamach na Instagramie.

Modna marka odzieży sportowej rozpoczęła kampanię reklamową na Instagramie skierowaną do kobiet w wieku od 25 do 34 lat w Ameryce. Reklamy InflowStyle zawierały zdjęcia stylu życia z jasnymi kolorami oraz przycisk „Kup teraz”, który zabrał użytkowników do strony produktu lub kategorii na swojej stronie internetowej.

 

Podczas tej kampanii InflowStyle odnotował pięciokrotny wzrost sprzedaży. Koszt konwersji zmniejszył się również o 80%, a zwrot z nakładów na reklamę zwiększył się sześciokrotnie.

Lekcja, której należy się nauczyć, polega na tym, że znalezienie skutecznej strategii na Instagramie może być katalizatorem dla Twojej firmy. Przez długi czas problemem związanym z marketingiem na Instagramie było to, że nie można było umieścić klikalnych linków w swoim poście, dlatego marki musiały skierować swoich fanów na link w ich biuletynie – i stale aktualizować ten link.

Ale teraz możesz dodawać linki do swojej witryny w postach na Instagramie – jeśli reklamujesz.(musisz miec 10 tys followersow i konto firmowe)

Instagram współpracuje również z Shopify, aby podążać dalej i oferować tagowanie produktów, aby zapewnić bezproblemową obsługę klienta.

–  13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie

 

# 3: Przeprowadź re-marketing kampanii na Instagram

Aby jeszcze bardziej poprawić skuteczność swoich reklam na Instagramie, użyj retargetingu, aby zaangażować osoby, które już odwiedziły Twoją witrynę – innymi słowy, konsumentów, którzy już wyrazili zainteresowanie tym, co oferuje Twoja marka.

Retargeting to przede wszystkim reklama skierowana specjalnie do odwiedzających witrynę, którzy odejdą bez dokonania zakupu. Został pierwotnie wprowadzony na Facebooku w 2015 roku, zanim został dodany do arsenału reklamowego Instagram w 2016 roku.

Zgodnie z opisem na Instagramie:

„Dynamiczne reklamy na Instagramie pozwalają promować właściwe produkty we właściwej osobie we właściwym czasie. Gdy ktoś odwiedza Twoją witrynę lub aplikację mobilną, a następnie patrzy na Instagram, otrzyma reklamę zawierającą wiele powiązanych produktów od tych, które przeglądali w Twojej witrynie lub aplikacji. ”

Dla M.Gemi okazało się to ogromnym sukcesem. W rzeczywistości ich kampanie na Instagramie odniosły znacznie większy sukces niż ich kampanie na innych platformach społecznościowych, mimo że są kierowane na identycznych odbiorców.

 

Na Instagramie uzyskano dwa razy więcej konwersji (skuteczność reklamy) niż w przypadku innych kanałów dla M.Gemi, a 25% ich łącznej sprzedaży pochodzi z Instagrama. Ich koszt pozyskania był również trzy razy niższy niż w przypadku innych kanałów.

Możesz skoncentrować się na jednym konkretnym produkcie podczas ponownego kierowania lub użyć jego formatu karuzeli, aby wyróżnić podobne elementy, aby zachęcić klientów we właściwym kierunku.

Aby rozpocząć, po prostu pobierz Facebook Pixel i prześlij cały katalog produktów do Business Managera. Reklamy będą wtedy automatycznie uruchamiane na podstawie produktów wyświetlanych w Twojej witrynie i przesłanych obrazów produktów, a system zaplecza Facebooka określa najbardziej odpowiednią treść na podstawie tego, w jaki sposób podzieliłeś reklamy na kategorie.

–  13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie

 

# 4: Zaprzyjaźnij się z osobami wpływowymi

Influencers są osobistościami Instagram, którzy mają już ustaloną publiczność. Zwracają się do nich z prośbą o rekomendacje i porady dotyczące zakupów, więc nie powinno dziwić, że coraz częściej marki zwracają się do osób mających wpływ na promocję swoich produktów.

Jako platforma wizualna, Instagram oferuje idealną drogę do zaangażowania odbiorców docelowych za pomocą wpływowych osób. Dobra strategia marketingowa Instagram influencer może pomóc Ci uzyskać duży ruch i większe zaangażowanie, co w efekcie przyniesie wyższe zyski / konwersje.

Aby zwiększyć liczbę sprzedaży generowanych przez zawartość influencer, podaj osobom, które mają wpływ, kod rabatowy lub link promocyjny. Jeśli chcesz promować swoje produkty za pomocą wielu wpływowych osób, przypisz każdemu unikalny kod lub link, aby śledzić poszczególne konwersje.

Na przykład Glossier promuje swoje produkty za pomocą osób wpływających na piękno na Instagramie. Jak widać na poniższym zrzucie ekranu, mikro-influenzcer Grace Abbott udostępnił unikalny link promo dla swoich produktów. Podążając za linkiem, jej zwolennicy mogą otrzymać 20% zniżki na pierwsze zamówienie od Glossier – i Glossier może zobaczyć, ile Grace Abbott jest warta swojej marki aż do ostatniego dolara.

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie influenserzy influencer

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie influenserzy influencer

Marketing Instagram influencer to także świetny sposób na zwiększenie pozycji w rankingu wyszukiwarek, ponieważ dosłownie coraz więcej osób mówi o Twojej marce. Badania wykazały, że w porównaniu z reklamą płatną, klienci generowani dzięki reklamie „szeptanej” mają o 37% wyższy wskaźnik retencji.

–  13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie

 

# 5: Pokaż swoje produkty w akcji

Chociaż wysokiej jakości obrazy Twoich produktów mogą przyciągnąć uwagę ludzi, nie zawsze mogą wystarczyć do zwiększenia sprzedaży.

Aby Twoje treści na Instagramie miały rzeczywisty wpływ, zaprezentuj wrażenia z korzystania z Twoich produktów. Opowiedz historię za pośrednictwem treści na Instagramie, korzystając ze zdjęć i filmów wideo, które pokazują, które produkty są aktywne.

Na przykład, jeśli sprzedajesz konkretny składnik( spożywczy do dania), możesz zamieścić zdjęcia naczyń, które można przygotować ze składnikiem. Dołącz przepis do podpisu i być może opisz doskonałą okazję, aby cieszyć się daniem.

Alternatywnie, jeśli sprzedajesz ubrania, możesz pokazać osoby noszące ubrania w różnych kontekstach. Dołącz podpis opisujący doświadczenie noszenia ubrań lub przypominający fakturę tkaniny.

GoPro wykonuje doskonałą robotę pokazując swój produkt w akcji. Wszystkie posty na Instagramie to zdjęcia i filmy zrobione aparatem.

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie nagrywaj filmy i zdjecia w akcji

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie nagrywaj filmy i zdjecia w akcji

Wprowadzaj swoje produkty, pokazując ludziom, w jaki sposób ludzie je kochają i ciesząc się, i pomagając im zrozumieć, w jaki sposób oni mogą z nich korzystać i czerpać z nich radość.

–  13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie

 

# 6: Bądź subtelny z marketingiem influencerów

Konsumenci nie lubią się zbytnio sprzedawać. Więc nawet jeśli używasz influencer do promowania swojego produktu, zawartość nie powinna być zbyt „sprzedażowa”. Oznacza to, że powinien być interesujący i atrakcyjny, ale zgodny ze zwykłymi treściami.

W przeciwnym razie treść może wydawać się zbyt promocyjna i nieszczera, co może negatywnie wpłynąć na to, jak obserwatorzy wpływają na twoją markę.

Zanim rozpoczniesz zasięg oddziaływania influencer, upewnij się, że zdefiniowałeś, co to jest i do czego służy
Czy to do:

-przekazywania konkretnej wiadomośći
-zwiększania świadomości
-wspierania działania związanego z marketingiem treści
-przyciągania ruchu do Twojej witryny i wygenerowania większej sprzedaży
-wszystkie powyższe?
Niezależnie od celu, celem jest, aby nie wpływać na publikację czegoś, co wygląda jak wyraźny nacisk marki.

Angażuj wyłącznie osoby o dużym wpływie, które pasują do Twojej marki i upewnij się, że dokładnie przedstawiłeś swoje wyniki.

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie rób zdjecia gdy używasz swojego produktu

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie rób zdjęcia gdy używasz swojego produktu

W powyższym poście marketing treści jest zgodny ze zwykłymi wpisami dotyczącymi stylu życia. Nacisk kładzie się na jedzenie, w tym przypadku sałatkę. Słuchawki są sprytnie umieszczone w pobliżu, z napisem, który mówi, że są doskonałe do blokowania hałasu podczas nauki.

Post dotyczy słuchawek, ale nie od razu widać, że tak jest. Wygląda to jak rekomendacja produktu, a nie popychanie produktu.

–  13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie

 

# 7: Treści generowane przez użytkowników

Treści generowane przez użytkowników to kolejna forma reklamy szeptanej. Twoi dotychczasowi klienci pomagają tworzyć treści prezentujące Twój produkt. To z kolei pomaga promować twój produkt lub usługę nowym klientom lub ich obserwatorom.

Co może być coś łatwiejszego?

Jednak niektórzy klienci mogą nie udostępniać zdjęć Twojego produktu bez Twojej zachęty. Aby je zachęcić, musisz zaoferować nagrodę lub zachętę, na przykład szansę na wygraną, jeśli zamieścisz zdjęcia przedstawiające Twój produkt lub hashtag.

Możesz na przykład zaoferować możliwość pojawienia się na swoim oficjalnym koncie na Instagramie lub szansę na wygraną na gratisy lub karty podarunkowe. Zachęcaj ich do używania tego markowego hashtagu, aby pomóc Ci w śledzeniu skuteczności Twoich wysiłków.

The Melt regularnie przesyła zdjęcia zrobione przez ich klientów. Jak widać na poniższym zrzucie ekranu, zawsze odpowiednio zapisują użytkownika na zdjęciu i dodają zabawne podpisy, do których mogą się odnosić ich zwolennicy.

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie pytaj o opinie

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie pytaj o opinie

Świętuj swoich obecnych klientów. Pomyśl o treści od nich jako rodzaju żywych dowodów społecznych dla potencjalnych klientów, którzy wciąż mają wątpliwości co do kupowania od ciebie.

Jako bonus, prezentowanie treści generowanych przez użytkowników to doskonały sposób na pokazanie klientom, jak bardzo ich doceniasz.

–  13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie

 

# 8: Poproś o uczciwe recenzje od influencerów

Ludzie ufają wpływowym osobom, ponieważ są jak zwykli konsumenci. Ich opinie i rady wydają się bardziej autentyczne niż przypadkowa celebrytka promująca Twój produkt.

Marki, które współpracują z wpływowymi osobami, robią to głównie dlatego, że chcą zdobyć zaufanie swoich docelowych odbiorców.

Dobrym sposobem na zrobienie tego jest poproszenie influencera, aby był szczery w swoich recenzjach, nawet jeśli znajdą jakieś negatywne aspekty dla twoich produktów. Kiedy influencer szczerze dzieli się z niektórymi cechami produktu, których nie lubi, ich pozytywne opinie na temat innych funkcji wydają się bardziej autentyczne.

Klienci wiedzą, że każdy produkt ma pewne zalety i wady. Więc poproś swojego influencera, by opublikował recenzje „plusy i minusy”, aby pomóc Ci zdobyć zaufanie swoich docelowych odbiorców.

Beauty influencer Adri regularnie publikuje uczciwe recenzje na temat jej doświadczeń z wykorzystaniem niektórych kosmetyków. Mówi o wynikach, jakie otrzymuje z każdego produktu, a także o tym, czy wyniki te są zgodne z oświadczeniami o produktach.

Na poniższym zrzucie ekranu wspomina, że ​​jej doświadczenie z użyciem określonego produktu ogólnie było pozytywne. Nie zawahała się jednak wspomnieć, że produkt nie spełnia oczekiwań, że zmniejsza pory po 28 dniach.

 

Czy to nadal dobry wynik dla marki? Tak. Ponieważ wymienia wystarczająco dużo pozytywnych „zalet”, aby produkt przeważył negatywne „przeciw”, i daje ogólny wynik 9/10. Jej uczciwa ocena zarówno utrzymuje jej wiarygodność i zwiększa fanów dla marki.

–  13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie

# 9: Bądź dowcipny

Humor przydaje się angażowaniu publiczności. Aby zwiększyć sprzedaż, spróbuj wdrożyć dowcipne gry słów i dowcipny humor w swoich postach na Instagramie. Celem jest poprawa postrzegania marki przez użytkowników. I już wiesz, jak pozytywna percepcja marki może wpłynąć na sprzedaż!

The Honest Company angażuje swoich obserwujących na Instagramie, regularnie publikując zabawne, możliwe do powiązania cytaty dla rodziców. Na poniższym zrzucie ekranu możesz zobaczyć, jak wielu fanów reaguje na ich poczucie humoru i mówić o tym, jak się to nazywa.

Marka publikuje także faworytowe zdjęcia z dowcipnymi napisami.

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie bądź dowcipny

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie bądź dowcipny

Jeśli treści humorystyczne nie pasują do Twojej marki, staraj się wywoływać przemyślenia i inspirować. Instagram to idealna platforma dla postów aspiracyjnych, które są bardzo, bardzo do potrzebne dla zwykłych ludzi.

–  13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie

 

# 10: Oferuj rabaty lub upominki

Oferowanie rabatów lub upominków to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie. Jest to opłacalna metoda promowania produktów i zwiększania sprzedaży.

Dzięki tej metodzie możesz także zwiększyć świadomość swoich produktów lub usług, ponieważ klienci dzielą się nowościami o ofercie ze swoimi przyjaciółmi.

To następnie zwiększa współczynnik zaangażowania. Gdy twoi obserwatorzy na Instagramie w jakiś sposób zaangażują się w twoją treść, możesz zaoferować im zniżkę.

Oferując upominki lub rabaty, naturalnie przyciągają one potencjalnych klientów i zachęcają ich do kupowania produktów lub usług. Jeśli Twoi klienci uwielbiają Twoje produkty lub usługi, nie wahają się rozmawiać o Twojej marce i ją promować. Aby nagradzać takich lojalnych klientów, możesz zaoferować im atrakcyjne oferty, takie jak zniżki VIP lub członkostwo w najwyższej klasie programu nagród.

Na przykład FatFace, brytyjska marka odzieżowa, zaoferowała ogromne zniżki na linię odzieży, którą ogłosili na Instagramie. Ich zwolennicy byli bardzo podekscytowani zniżkami, ponieważ post otrzymał ponad 6 tys. Wyświetleń.

Przykład wykorzystania rabatów na Instagramie – FatFace

–  13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie

 

# 11: Wykorzystaj historie na Instagramie

Instagram opublikował funkcję Instagram Stories, dzięki której możesz publikować i udostępniać filmy i zdjęcia swoim wiernym obserwatorom. Marki mogą naprawdę skorzystać z tej funkcji, aby zwiększyć sprzedaż.

Ale jak możesz go efektywnie wykorzystać?

Oto kilka sugestii, które pomogą Ci tworzyć skuteczne i inspirujące historie z Instagrama. Po prawidłowym wdrożeniu tych wskazówek, możesz znacznie zwiększyć swoją sprzedaż:

sposobów

sposobów

Jeśli masz drżące ręce, kup statyw. Statyw sprawi, że smartfon lub kamera będzie stabilna podczas nagrywania filmów i robienia zdjęć.
Uchwyć i podziel się historią marki lub podróżą ze swoimi obserwatorami w swoich Historiach na Instagramie.
Użyj obrazów produktu lub utwórz film i udostępnij go w swoich STORY. Upewnij się, że korzystasz z dobrego oświetlenia.
Uchwyć i podziel się doświadczeniami swoich klientów, korzystając ze swoich produktów lub usług.
Wykonaj ujęcia i filmy zza kulis, odpowiednie dla Twojego produktu lub usługi, i umieść je w swoich STORY.

–  13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie

# 12: Użyj hashtagów

Jak korzystać z hashtagów
Źródło obrazu

Aby przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż, możesz nawet użyć hashtagów związanych z Twoimi usługami lub produktami. Gdy używasz właściwej kombinacji hashtagów, łatwiej jest znaleźć klientów docelowych. Ta metoda zwiększy świadomość Twojej marki.

Ale nie jest tak łatwo, jak się wydaje, znaleźć właściwą kombinację skutecznych hashtagów. Musisz poświęcić swój czas i wysiłek na obszerne badania. Upewnij się, że używasz zrównoważonej kombinacji unikalnych i popularnych hashtagów na swoich postach na Instagramie.

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie dawaj hashtagi

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie dawaj hashtagi

Eksperymentuj z różnymi kombinacjami, aby zobaczyć, który działa najlepiej dla Ciebie. Ponadto, jeśli pracujesz z osobami wpływowymi, poproś ich, aby użyli tej samej mieszaniny hashtagów.

Na przykład Lacroix jest marką wody gazowanej. Na poniższym zrzucie ekranu widać, że marka wykorzystała mieszankę różnych hashtagów i udało jej się zdobyć ponad 1600 polubień.

Jak korzystać z hashtagów na Instagramie – Lacroix

Podobnie jak ta marka, możesz również badać i używać poprawnej mieszanki hashtagów, aby zwiększyć widoczność Twojej marki.

–  13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie

# 13: Nie publikuj natarczywych lub skomercjalizowanych postów

Musisz pamiętać, że Instagram nie jest platformą przeznaczoną do sprzedaży i kupowania. Ludzie nie chcą kupować od marek, ale raczej nawiązywać kontakty towarzyskie. Dlatego powinieneś publikować treści, które nie są zbyt natarczywe lub zbyt drogie.

Jeśli chcesz wykorzystać Instagram do sprzedaży swoich produktów, musisz zrobić to w sposób kreatywny. Oznacza to, że musisz zapewnić potencjalnym klientom cenną, interesującą treść.

Aby to zrobić, możesz publikować zdjęcia inspirowane rzeczywistymi sytuacjami lub udostępniać zdjęcia klientów z Twoim produktem. Możesz także publikować zdjęcia i filmy z poradami lub przepisami, w tym z produktami.

Na przykład My Protein to marka fitness. Sprawdź swoje posty na Instagramie. Nie są zbyt skąpe, ale jednocześnie zachęcają potencjalnych klientów do zakupu, ponieważ zdjęcia, które zamieszczają, pochodzą z rzeczywistych sytuacji.

Post na poniższym zrzucie ekranu zyskał ponad 1000 polubień w mniej niż siedem dni.

Jak sprzedawać na Instagramie – My Protein

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie nie rób zbyt agresywnej sprzedaży

13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie nie rób zbyt agresywnej sprzedaży

Podsumowując
Media społecznościowe nieustannie ewoluują, a Instagram nie jest wyjątkiem. Powyższe wskazówki powinny dać ci świetne pomysły na zwiększenie sprzedaży na Instagramie.

Jak widać, osoby mające wpływ na grę mogą znacznie zmienić twoje działania marketingowe i zapewnić jeszcze więcej okazji do angażowania fanów i dzielenia się wspaniałymi zdjęciami i filmami.

Z ponad 600 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie, Instagram daje markom świetne wyniki. To miejsce, w którym ludzie zmieniają swoją pasję w zakupy.

–  13 sposobów na zwiększenie sprzedaży na Instagramie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

TOP